A fél BMW is BMW?

Speedzone

Amikor gyerekkoromban beleszerettem a BMW-be, akkor ez a három betű még egész mást jelentett. Nagyok, elegánsak, erősek és férfiasak voltak azok a kocsik, valahogy mindig úgy éreztem, ilyen egy nagybetűs autó. Nem is volt kérdés, mi a kedvenc márkám. El tudjátok képzelni, mekkora megkönnyebbülés volt, amikor először vezethettem BMW-t, és nem dőlt le a bálvány, sőt, akkor könnyebbültem meg igazán, amikor a régi BMW-kről derült ki, hogy már akkor is tudtak valamit. Valamit, amit a többiek ma is csak kapizsgálnak.

És akkor bedobnak egy ilyet: 116d, 1,5 liter, három henger. Jó, tudom, annak már vége, amikor a BMW hat hengernél kezdődött, csak most már egy kicsit túl sokat kell feladni az elvekből, nem? Legalább nem vernek át, azt tudja, ami rá van írva, 116 lóerőt. Meg 3,4 litert fogyaszt, jó, jó, persze, Efficient Dynamics, szeretem én a meséket, de azért járok a Media Marktba is... Mindegy, BMW, meg kell neki adni az esélyt, mert meg akarom neki adni. Bármennyire is utálom ezért magamat, de csak benne vagyok a játékban. Oké, nyűgözzön le!

Megtette. Újra levett a lábamról, az övé vagyok, nincs szabad akaratom. Tetszik, nagyon tetszik. A frissítés után végre már kinéz valahogy az eleje, mondjuk hátul meg pont rosszabb lett, de amíg szebb, mint a gyűlöletes 3-as kompakt, addig nem szólok semmit, maradjon így, ne nyúljanak hozzá! Az a vicc, hogy van stílusa, van benne valami nagyon mai. Trendi, vagy mi. Kicsit lágy, kicsit csajos, kicsit divatos, azt viszont diktálja, másolják is szépen. Ami tényleg egy az egyben az én világom, az a belseje, úgy ahogy van, konkrétan tökéletes.

Hibátlan a vezetési pozíció, pont akkora, pont olyan vastag és pont annyira finom a kormány, pont olyan formájú a váltókar, pont olyan kényelmes az ülés, hogy ott találjam meg a nirvánát, persze ugyanez van a 3-asban, az 5-ösben meg a 7-esben is. Szeretem a formáit, az anyagait, az elrendezését, hogy egy kicsit felém fordul a középkonzol, hogy egyszerű, hogy komoly, hogy őszinte, hogy olyan igazi német. Csak ez a három henger... Ez a motor elvész ott elöl, meg remeg, mint a kocsonya, a váltókar hosszú záridővel fotózva be is mozdulna.

Ráadásul a takarékos, hosszú váltó van benne, ilyen ez a fogyasztási mánia! Eco Próra állítva a lámpánál minden további nélkül képes lefulladni, agyonvágva az egész élményt. Nem baj, legalább szereztünk egy jó napot a kárörvendőknek. Egészségükre, már úgyis tudom, mi a megoldás: át kell kapcsolni Sportra. A jobb gázreakció mindent megold. És taposni kell, akkor kiderül, ez is egy isteni BMW zseniális futóművel, élményszerű kezelhetőséggel, élénk riszálási hajlammal.

Na ezt ölik meg a következő generációval, ami már elsőkerekes lesz! Ugye? Én is sírok. Úgyhogy szép próbálkozás ez a svábos spúrmodell, de nem fogyaszt sokkal jobban egy 120d-nél, és az élet egyébként is túl rövid ahhoz, hogy kínlódjunk egy háromhengeressel. Szóval, ha ott lennék, hogy vegyek-e ilyet vagy ne vegyek-e, a konfigurátorban bizony a 190 lovas 20d-re kattintanék. Lehet, hogy az xDrive-ot is kérném, akkor nem csalódnék akkorát az utódjában sem. Ha leírom, hogy kéne, a végén még kihoznak egy kéthengeres kétüteműt...

Címkék: bmw, próbakör
http://speedzone.blogstar.hu/./pages/speedzone/contents/blog/13800/pics/lead_800x600.jpg
bmw,próbakör
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?