Mikor lesz már november hetedike?

Speedzone

A meghívó a Pesti Vigadó éttermébe szól, tehát kocsik nem lesznek. Gond egy szál se, már az nagy dolog, hogy az orrom előtt támad fel a Lada-import. Mekkora szó, pedig hogy csalódtam a 110-esben, amikor beleültem a Budapesti Autószalonon. De nem csak én, a komplett szakma őriz róla néhány kellemetlen emléket, nem is csoda, hogy akkor vége lett a történetnek. A történetnek, ami a státusszimbólum létből a lesajnálásig vezetett, végül kitartó rajongással kísérve sikerült kultusszá válnia. És most itt van újra!

Szó szerint családias a hangulat, itt van apa és fia a sokmárkás Duna Autó Zrt-től. Ők találták ki, hogy vissza kéne hozni a Ladát, és ők járták ki az oroszoknál, hogy mi, illetve ők legyenek az elsők Európában, akiknek lesz Lada feliratos szalonja. Lesz, mert még nincs kész, ahogy az árlista, sőt a műszaki adattáblák sem. A toll és a pendrive is biankó, annyira friss még ez az egész. De megállapodás már van, és tök szimpatikus a légkör: a Magyar Suzuki Corporation-höz hasonlóan furcsa nevű Lada Hungary Disztribúció Kft-nek van humora!

Tetszik, hogy reálisan látják a helyzetüket, tudják, hogy nem lesz könnyű dolguk, bár számítanak a Ladaszerető magyarokra, joggal. A Lada renoméja éppen csak megkopott egy kicsit, a legtöbben még mindig az elnyűhetetlen, erős és vagány autóra emlékeznek. Meg a Csöpi filmekre, a műszerfalukon patkót hordó rendőr Ladákra, Cserhalmi György taxijára, az ATI-s tanulóautókra, arra, hogy aki menni is akart, az csak a Ladában bízhatott, aki meg tudott is, csodákat művelt a pályán egy VFTS-sel. Menni fog ez!

Látszik, hogy van rutin ott ahonnan ők jöttek, mert egy komplett, jól hangzó terv körvonalazódik a szellemes előadáson. Hallunk Bo Anderssonról, aki éppen most rázta gatyába a Ladát, hogy bírja a versenyt Európában, és aki minden nap melós köpenyben járja végig a gyárat és ellenőriz. Meg hallunk a Lada Sportról, akik a versenyautó-építő műhelyben kézzel szerelik össze a Sport Ladákat, spéci motorral, futóművel, fékekkel, kipufogórendszerrel, ülésekkel, felnikkel és karbonmintás Lada jellel.

Tényleg, idén megújult a logó! Nagyon szeretnének már újra jegyzett márkaként működni, ha már a Renault annyi pénzt költött el. Csak azt remélem, hogy ez meg is látszik majd az autókon, mert a kínálat egész ütős, összesen kilencféle Ladából lehet majd ősztől választani, és abból kettő Niva, vagyis nem, most 4x4-nek kell mondani, mert időközben a Chevrolet-hez került a márkanév. Mindegy, a lényeg, hogy lehet megint zsírúj Nivát kapni, és lesz alkatrészük a klasszikus Ladákhoz is. Ez már valami! 

Miért várom november 7-ét? Mert a Nagy Októberi Szocialista Forradalom napja van kitűzve a szalon megnyitójának, ami egy új korszak kezdetét jelenti, és egy új márka érkezését, amelyik az ígéretek szerint szemtelenül alacsony árakkal küzd meg a Daciával, ami szintén a Renault biznisze. Mondtam én, hogy van humoruk! 

http://speedzone.blogstar.hu/./pages/speedzone/contents/blog/19382/pics/lead_800x600.jpg
lada,sajtótájékoztató
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?