Rohad a régi Swift? A válasz: Celerio

Speedzone

Miért kell ennek így kinéznie? A részletekkel még nem is lenne gond, jó a lámpa meg a hűtő, végre van fantázia az oldalában is, csak ezek az arányok... Még csak nem is haragudhatunk miatta, mert ha jobban megnézzük, végtelenül praktikus darab. Az egész autó csupa utastér, rövid orral, fenékkel, aprócska kerekekkel (nem is, 14 colosak!). Ha eltekintünk a bódéjellegtől, a kongó ajtóborításoktól, a kopogós műanyagoktól meg úgy általában a fejlődő országok hangulatától, még jó is lehet ez az Alto és Splash pótló.

Elég, ha annyit mondok, hogy 805 kiló? Nem vicc, tényleg ennyit nyom, könnyű, mint egy régi Swift, csak ebben van anyag, bár azt is elég ügyesen titkolja. Csupa nagy szilárdságú acélt használtak a kasztnihoz, így nem csak pehelysúlyú, hanem biztonságos is. Jó, tudom, csak három csillagot kapott, de az egy full alapmodell volt alig pár légzsákkal, amit meg mi kapunk, abban hat is van, az ABS meg ESP meg már amúgy is kötelező az EU-ban. És „mi hajtsa”? Egy 68 lovas, 1,0-es kis háromhengeres. Elég lesz? Bőven!

Bármennyire nem nekem szólnak ezek a fiatal, városi nőknek tervezett kocsik, amiket végül a nyugdíjasok vesznek, egyre jobban vártam, hogy meghajthassam a Driving Camp pályáján. Mielőtt még felsikíthattak volna a gumik, kiderült, hogy annyi hely nincs is, amennyi ebben van, de hát Egérke is valahogy így nyerte meg az olimpiát. Itt aztán elférnek majd a fejek, vállak, lábak, sőt, még csomagtartója is van, igaz csak 254 literes, de ezzel pillanatnyilag nagynak számít a városi minik között. Na, jöjjön már az a csapatás!

A Vitara Saftey Car felvezet minket, kezdődik a móka. Tényleg vicces száguldozni vele! Úgy dől az éles kanyarokban, mint a legtöbb autó 20-30 évvel ezelőtt, csak most megfogja az ESP, ha gáz van. Megfogja? Olyan hevesen lép közbe, mintha valaki beletaposna a fékbe. Minden kanyarba behajigálva csikorognak a keskeny gumik, játszva tekerhető, kisautós mércével jól reagáló kormánya, használható fékjei meg a minimális kockázat miatt élmény vele feszegetni a határokat. Igazi minimálautó! Itt lehet kísérletezni és élvezkedni.

Egész szépen ottmarad az úton, de nagyon nem erre való, azt már egy ügyességi játék mutatja meg, valójában mire: a szűk helyeken manőverezésre meg a gyors parkolásra. Szóval igazi városi kocsi, ami hála az égnek nem akar sem prémium, sem divatos, sem retró lenni, egyszerűen csak egy A-ból B-be autó. Olcsón. Már, ha a 2,6 milliós árat lehet olcsónak mondani. Sajnos muszáj, mert a Dacián kívül minden inkább többe kerül, ebben meg már van klíma is ennyiért. 

Nem kell találgatni, mire gondolt a költő, nyilvánvaló, hogy azoknak készült a Celerio (miért nem tudtak neki valami jobb nevet kitalálni?), akik annó a Swiftet szerették. Hát most majd szerethetik ezt, akkor is, ha nem a miénk. Nálunk már nincs több hely, Thaiföldről hozzuk be, van rajta vám is, ezt a 250 ezres buktát le kell nyelni. Meg még egy-két apróságot, amiért cserébe újabb funkcionális autó került piacra.

Tetszik, nem tetszik? Bár nem látom szépnek, de bejön, amit képvisel, imádtam a régi Swiftünket, örülök, hogy ma is lehet hasonlót kapni. Vezetni mókás, hely van benne, ha annyit eszik, amennyit ígértek, drukkolni fogok neki. Mi lenne, ha még magyar is lenne? 

Címkék: próbakör, suzuki
http://speedzone.blogstar.hu/./pages/speedzone/contents/blog/19406/pics/lead_800x600.jpg
próbakör,suzuki
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?