Meghalt a Nissan, éljen a Nissan

Speedzone

Nem én vagyok a célcsoport, ez nem is kérdés. Egy számomra hibátlan, tizenéves Nissan Almera boldog tulajdonosaként nem csak lepereg rólam a kisfilm üzenete, jó érzéssel értelmezni sem tudom. Ha jó volt a régi, miért nézzük végig, ahogy bezúzzák? Ilyenkor érti meg az ember, hogy az értékközpontúságon és a múlt lelkes pátyolgatásán túl is van élet. És vannak, sőt sokan vannak, akik élik, úgy hívják őket, fogyasztói társadalom. 

Mégsem ítélkezem felettük, a Nissan felett sem, mert amit a Sentra népszerűsítésére kitaláltak, valójában nagyon találó. Gyártottunk valamit 30 éve, ami jó volt, jellegtelen, de jó. Valaki megvette, használta és annyira szerette, hogy mire bontószökevény lett, nem csak egyszerűen eldobta, hanem temetést rendezett neki. Utána vidáman elgurul az új generációval, azzal az ígérettel, hogy az is olyan jó lesz majd. Egyenes gondolatmenet, szokatlan életszerűség.

Kilépve minden világok legidálisabbjából, választ kapunk néhány fel sem tett kérdésre. Például arra, miért van olyan kevés japán veterán: mert a kutyát sem érdekli, különben már rég elrohadtak. Ebből következik, hogy egy veteránkorú Sentra egy centet sem ér ott, ahol az új modell is olcsóbb, mint európai testvére. Az utolsó tanulság is prózai: az átlagautós örül, ha megszabadul a régi vackától, avagy nem kell minden öreg kocsit megmenteni...

De vajon tényleg olyan jól bírja az új Sentra, mint a régi? Kiderül 30 év múlva.

http://speedzone.blogstar.hu/./pages/speedzone/contents/blog/19492/pics/lead_800x600.jpg
mozgókép,nissan,reklám
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?