A törökök újra beveszik a várat

Speedzone

Régóta gond van az Ikarus buszokkal. Néhány többé-kevésbé végzetes tűzesetet kivéve persze nem olyan, amit ne lehetne helyrehozni, de hát minden kiöregedő busz eljut arra a szintre, amikor már többet áll a műhelyben, mint a megállóban. És mi még büszkék lehetünk az Ikarusokra, mert ezt az időt térgörbítéssel vagy más hókuszpókusszal gyakorlatilag tetszőleges hosszúságúra ki lehet nyújtani. A midibuszok viszont tényleg lejártak, jogos az igény, hogy ne rontsák a levegőt egy olyan frekventált helyen, mint a Budai Vár.

Bár a közbeszerzési tenderen magyarabb gyártmány is indult, az végül elbukott, mert nem volt elég költséghatékony. Helyette jönnek a törökök, a 16 új járművet a Karsan gyártja, formára olyanok, amilyenek (a legtöbb új busz), rettentően uncsi, szögletes egyendizájn, de hát ez van, a lényeg, hogy hányan férnek el, és mennyi a károsanyag-kibocsátása. Előbbi kérdésre a 39, utóbbira a 6 a helyes válasz. Bár 2-vel kevesebben állhatnak rajta, mint az Ikarus 405-ösön, az Euro6-os motor önmagáért beszél. De mi a neve szegénynek?

Atak, vagyis támadás! Történelem-rajongóknak igazi csemege ez a sztori, enyhén árnyalja a képet, hogy a hátsó futóművet a Rába gyártja hozzá, szóval ezek ilyen kooprodukciós termékek. Végül is a törökök sem „haragszanak már ránk”, nem is nagyon tudják, hogy egyszer meghódítottak minket. Csak az van meg nekik, hogy bírnak minket, a török bazárban rögtön engedmény jár, amikor kiderül, haverok vagyunk. Szóval 300 év után visszajöttek, és velük utazhatunk. Ha kiderül, hogy 150 évig bírják, minden meg van bocsátva!

Címkék: busz
http://speedzone.blogstar.hu/./pages/speedzone/contents/blog/21087/pics/lead_800x600.jpg
busz
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?