A negatív reklám is reklám!

Speedzone

A modern autóipar magasan legérdekesebb résztvevője a Tesla. Az amerikai elektromos autókra specializálódott gyártó szinte pillanatok alatt hódította meg a piacot, azóta pedig az autós média egyik legfelkapottabb eleme. Nem csoda, hiszen az elismerő szavak mellett kapnak szép számmal támadásokat is.

A szóban forgó bírálatok egyik leggyakoribb eleme a Tesla önvezető rendszere. Egyesek már a megjelenés pillanatában életveszélyesnek kiáltották ki a megoldást, az első halálos baleset pedig egyenesen egy jókora lavinát indított meg. Odáig fajult a dolog, hogy sok helyen már a felelőtlen száguldásból ( egy Tesla Model S simán megy úgy, mint egy mai sportkocsi) eredő baleseteket is a modern technológia számlájára írják, ezzel nem kis negatív reklámot alkotva a Tesla számára. Persze, tényleg megtörtént pár esetben, hogy nagyot hibázott a magát vezető elektromos járgány, ám kilométerekre lebontva még így is biztonságosabb a rendszer, mint bármelyik sofőr által vezetett autó.

Szintén nemrég történt, hogy pár Telsa Model S vásárló azt állította, hogy a gyártó által megadott teljesítmény adatokat egyszerűen nem tudja az autó. Az amerikaiak azzal magyarázták a vádakat, hogy a brosúrába a két elektromotor összeadott teljesítménye került az összkerekes változatok esetében, de ezt csak a legoptimálisabb esetekben (akku töltöttség, hőmérséklet, használati mód) tudja teljes mértékben mozgósítani a Model S.

Bakiként említhető fel az is, hogy pár évvel az Autopilot bevezetése után Elon Musk cége lerántotta a leplet a tökéletesített és sosem hibázó önvezető rendszerről, ezáltal beismerve, hogy az eddigi megoldás tényleg nem volt teljes mértékben megbízható. Persze, az életveszélyes jelző erős, de tény, hogy extrém esetekben nem kizárható, hogy benéz valami fontosat a rendszer. A Tesla védelmére legyen mondva, hogy itt már olyan helyzetekről beszélhetünk, ahol a hús-vér sofőrök döntő százaléka bajba kerülhetne.

Na, de most már a Tesla hivatalos közleményben adta mindenki tudtára, hogy az összes kezdeti betegséget kiheverték, ráadásul igen szerencsésen. Ezt úgy kell érteni, hogy a gyártó megrendelései még akkor sem estek vissza, amikor a németek hivatalosan is potenciális veszélyt jelentő eszköznek bélyegezték meg az önvezető funkciót. Sőt! Elon Musk cége azóta kétszer is árat emelt. Miért? Mert a hatalmas kereslet miatt megtehetik! Először a Model 3 belépő szintű változatát húzták ki a palettáról, most pedig a Model S leggyengébb változatának az árcéduláját tornázták feljebb háromezer dollárral.

Szintén a kereslet erősödését jelzi, hogy Elon Musk maga jelentette be, hogy Európában is kénytelenek óriási gyárkomplexumot felhúzni, különben nem tudják kiszolgálni időben a már-már türelmetlen vásárlókat.

A Tesla esetében tehát bebizonyosodott, hogy a negatív reklám is reklám. Gyakorlatilag a folyamatos média jelenlétnek köszönhető, hogy mindenki tud a bitang erős és nagy hatótávval rendelkező elektromos modellekínálatról, ezáltal olyanok is tudomást szerezhettek róla, akik hajlanak a jövő technológiájának kikiáltott elektromos autózás felé.

A Tesla tehát köszöni szépen, jól van. Sőt, talán sosem volt ennyire jól. A kritikusoknak pedig köszönik, hogy segítettek abban, hogy javítani tudták a kezdeti hibákat!

http://speedzone.blogstar.hu/./pages/speedzone/contents/blog/31764/pics/lead_800x600.jpg
elektromos autó,jövőkép,reklám,tesla
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?