Blogstar EP23: Te melyiket vinnéd haza?

Speedzone

Embertelen mennyiségű nyersanyagot hoztunk haza Amerikából. Az ott eltöltött három hét olyan szinten dokumentálva lett, hogy még haza sem indultunk, de már rendeltük azt a sok-sok terrabájtnyi winchestert, amire majd kiírjuk a biteket.

Tulajdonképpen életünk minden egyes mozzanatát rögzítettük valahogy, nyilván van, amire jobb, ha a feledés jótékony homálya borul, bár viszket a Bence ujjbegye, amikor remegő kurzorral dob ki olyan autócsodákat a kukába, melyekről idehaza még - egyelőre - csak álmodunk.
Egy-egy ilyen SEMA show-n eltöltött nap végén ránéztünk a telefonok lépésszámlálójára és mindig 10 kilométernyi táv feletti értéket láttunk rajta, nem csoda, hogy a szállásunkra érve elterültünk, mint Alföldön a furulyaszó és alig tudtunk egymásba életet rugdosni ahhoz, hogy legalább az alsógatyáinkkal elvánszorogjunk az első mosodáig, ahol meghitt hispánó társaságban, megannyi bizalomgerjesztő Danny Trejo között töltsük el rettegésben azt a 47 percet, ami alatt végigfut a mosó/szárítóprogram a gépeken.
Ami nagyon más az ottani autóépítésben/tuningban az az, hogy a hatalmas kínálat és a kisvállalkozásokat ténylegesen stimuláló-támogató rendszer iszonyatos konkurenciaharcot generál, ennek köszönhetően a hitvány, silány szarok szinte teljesen eltűntek a piacról. Egyszerűen nem veszi meg őket senki, mert minimális a különbség a jó minőségű alkatrész és a kínai - TÜV engedélyes - másolat között. Mondjuk ez is megérne egy misét, hogy a Szent Grálként tisztelt TÜV-matricát lényegében bárkihez hozzávágják, aki képes megfelelni a minimális elvárásoknak, talán nem meglepő, hogy a kínai vackok (mert a jó minőségű a kínainál is drága) tengerében nehezen igazodik el a magyar.
Itt a mexikói cuccok jelentik a belépőszintet, de ez nem jelenti azt, hogy okvetlenül silány a minőségük. A hispánók viszik ezt az ipart, elképesztően ügyes lakatosok és olyan minőségű fényezést, amit a saját, szépen felújított autóikon láttam, na olyannal még nem találkoztam sehol. Imádják az autókat és látszik, hogy törődnek is velük, mert nagy sértés számukra, ha a munkájukba bárki bele tud kötni. Rengeteg motoralkatrész, karburátorok, szívósorok, de egyéb nagyobb fődarabok is Mexikóban készülnek, aztán ott van a rengeteg kis amerikai műhely, ahol a plug and play elvet követve készítenek el mindent. Itt egy grammnyit nem kell gonodlkodni azon, hogyan rakja össze az ember odahaza magának mondjuk a kompresszoros LS-motort vagy a turbós MX5-öt. Minden ott van a csomagban és ha követi a lépéseket, akkor jó lesz.
A fogyasztóvédelem pedig olyan erős, hogy azon mi, itt Európában csak halkan felsóhajthatunk.
Nincs minden cukorból, sőt, de az biztos, hogy tudják, mi kell a népnek ahhoz, hogy jól érezze magát: hagyni kell őket farigcsálni és építgetni, ha van rajta fék és világítás, ha nem folyik az üzemanyagrendszer, akkor miért ne lehetne hétvégén csillagmotoros pick-uppal elugrani a nagyihoz palacsintázni? (Láttunk ilyet.)
Ez a fajta ipar virágzik, a gagyi cuccokat tényleg csak a segghülyék veszik meg, a többit pedig nézzétek meg magatok.
Itt van három gép, amelyek az epizódból kimaradtak. Nektek melyik kéne?

https://speedzone.blogstar.hu/./pages/speedzone/contents/blog/49300/pics/lead_800x600.png
amerika,porsche,speedzone,usa,vályi
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?